Na dráte Andrea Ziegler / Plesový špeciál

utorok, januára 16, 2018

Plesová sezóna je zahájená a aj my matky, si chceme odskočiť od sporáka na parket a zabaviť sa. Ak si chce byť žena istá tým, čo bude mať na sebe, mnohokrát požiada o pomoc módnu štylistku. Andrea Ziegler je jednou z nich. Sympatická, charizmatická žena a  matka, ktorá nekompromisne hodnotí ľudí, v módnej polícií.


Čo nám Andrea prezradila? Uvarte si teplý čaj, vyložte si nohy na stôl a pozorne čítajte spolu s nami.


Plesová sezóna je tu. Je tohtoročná niečím iná? (farby, strihy šiat...)
- Myslím, že plesová sezóna je vždy odlišná, lebo každá dáma chce niečím prekvapiť, či zaujať. Iná je aj tým, že ples môže mať konkrétnu tému, štýl. Tá môže byť vyjadrená tiež večernou róbou, štýlom líčenia či účesom. Každý ples má rôznu úroveň. Tá najvyššia sa očakáva od Plesu v Opere. Vplyv má aj etiketa a protokol. Strih šiat by mal lichotiť postave, ladiť s osobnosťou a ako som už spomenula, s typom plesu. To isté platí aj o výbere farby. Mal by nositeľke pristať. Ladiť s farebným podtónom pokožky. Samozrejme tiež je veľmi dôležité výber vhodného materiálu. Sú meteriály, ktoré môžu skôr uškodiť. I napriek dobrému strihu šiat, či výberu farby. Môžu zbytočne pridať na objeme a postavu deformovať. Toto by som povedala, že by mali byť základné atribúty zohľadnujúce pri výbere šiat bez ohľadu čo je "in" či  "trendy".


Ples je udalosť, ktorá sa riadi určitým bontónom. Ako by určite nemala žena prísť oblečená?
- Ples má svoje pravidlá, lepšie povedané riadi sa podľa spoločenského bontónu. Žena by rozhodne nemala prísť v krátkych šatách. Dĺžka je až po zem, mala by zakrývať topánky. Mali by to byť veľko večerné šaty, ktoré majú určitú noblesu a silný spoločenský akcent. Žiadne bežné spoločenské šaty. Po 19tej by mali byť uzavreté topánky podľa etikety. Niekedy sa ale o slovo hlási aj móda. Nie vždy plné topánky sú tá ideálna voľba k danému typu šiat.
A čo naše mužské polovičky? Musia s nami prvoplánovo ladiť?
- Muži to majú jednoduchšie. Môžu siahnuť po klasickom smokingu, fraku, či uniforme. Smoking môže byť aj v tmavo sivom, či tmavomodrom odtieni. Nemal by to byť klasický oblek. Ten je vhodný na bežný deň. K fraku patrí neodmysliteľne biela vesta, biela košeľa a biely motýlik. Samozrejmosťou sú kvalitné lakované topánky.




Na ples rady chodia aj budúce mamičky, či ženy, ktoré ešte dojčia a odskočia si zatancovať pomedzi kŕmenie. (smiech) Aké strihy šiat by si im doporučila?
- Dojčiace mamičky by mali myslieť v prvom rade na praktickosť. To znamená, voliť taký strih šiat (hlavne v hornej partii), aby ľahko vedeli uspokojiť nielen svoje potreby zábavy, ale aj potreby svojho dieťaťa. :) Buď by mali byť dômyselne strihané, alebo ľahko a rýchlo vyzliekateľné šaty. (smiech) Jednoducho, aby boli v prvom rade tiež praktické. Nemali by mať komplikované šitie. Možno by mohli mať tajné zapínanie ako ľahko splniť aj úlohu dojčiacej matky.

Je niečo v plesovej móde, alebo tak všeobecne, čo ti úplne zatemní zrak? Pričom si pomyslíš: "Och moja zlatá, choď sa ty radšej prezliecť." 
- Sú momenty, kedy fakt neverím vlastným očiam. A videla som to naživo. Platformové topánky, šaty čo vyzerali ako negližé, účes, ktorý bol všetko, len nie účes. Najväčší zážitok bol, keď dáma mala otvorený chrbát na šatách a viditeľné "špeky", ktoré jej vyslovene vytekali von. Taktiež príliš hlboké dekolty mi prídu nevhodné. Chápem, že niekedy je ťažké odolať krásnym šatám, ale je dôležité si uvedomiť, ako v nich budem vyzerať. Nie všetky šaty sú pre všetkých, a tiež nie každé šaty vyzerajúce skvele na vešiaku, môžu vyzerať skvele aj na dáme.


Minulý týždeň si sa zúčastnila prvýkrát Plesu v opere. Aké je to stáť na druhej strane, keď nehodnotíš ale si hodnotená?
- Vedela som, že idem s kožou na trh. V prvom rade som sa snažila dodržať etiketu, zosúladiť s témou plesu, a to bolo 100 výročie vzniku Československa, a tiež čo sa mi páči, a aké sú aktuálne trendy. Siahla som po zamate, lebo je to silný trend na celú sezónu. Je dostatočne honosný a vhodný na spoločenský odev. Sivú farbu mám veľmi rada a viem, že mi pristane a môžem si ju dovoliť. Je tiež zároveň dostatočne elegantná, ľahko laditeľná. Myslím, že technicky som určite všetko splnila. Otázka je, už len každého subjektívny názor, či sa to páči alebo nie.

Nám dvom si sa páčila veľmi. Bola si krásna. Vedela si hneď, čo si oblečieš? Mala si z toho stres?
- Stres som z toho nemala. Pozvaniu som sa potešila a vážim si ho. V princípe som hneď vedela čo chcem. Veľmi sa mi páči viktoriánsky štýl, ktorý sa tiež aktuálne často vyskytuje v bežnej móde. Páči sa mi jeho ženskosť, a zároveň dômyselná rafinovanosť, jednoduchosť. Chvíľu sme hľadali vhodnú farbu a prispôsobili možnostiam. Kombinácia sivej a čiernej mi prišla ideálna. Ako som už spomenula, hneď som vedela, že chcem ísť do zamatu. Viem, že si ho môžem dovoliť. Zamat totiž vie pridávať na objeme rovnako ako satén. Topánky som už mala a presne vedela, že toto bude skvelá kombinácia, ktorá ma bude vystihovať. Mám rada zložitosť v jednoduchosti. Myslím, že sa mi to spolu s návrhárkou Blaženkou Ostrovskou podarilo vystihnúť a všetko spolu zladiť. Ako som už spomenula, je každého vecou, či sa mu to bude páčiť alebo nie.  Ja som bola spokojná. Vďaka Tomášovi Vidovi sme výborne doladili aj finálny "look" v podobe makeupu a vhodného účesu.

Splnili sa tvoje očakávania z tejto spoločensky významnej udalosti?
- Konkrétne očakávania som nemala. Vedela som, že ide o vrcholnú spoločenskú udalosť na Slovensku a očakávala som, že všetko bude v tomto duchu. Bolo to ale nad očakávania. Vysoká úroveň a zároveň veľmi príjemná nenútená atmosféra. Skvelý katering, príjemný program a samozrejme som stretla kopec príjemných a dobre naladených ľudí. Malo to úroveň  a nezažila som niečo, čo by mi vadilo, alebo čo by to nebolo postačujúce či adekvátne. Som rada a vážim si, že som bola, na 18. ročníku Ples v Opere.



Andrea nám dala návod, ako zažiariť na plese. Plesom v Opere začala u nás plesová sezóna, takže sa všetky môžeme inšpirovať a byť pripravené. Andrejka bola skutočne krásna a jedinečná. Vie čo má rada, vie čo jej pristane a rozumie tomu, čo robí. A to je to najdôležitejšie. 


Ďakujeme.






You Might Also Like

0 komentárov

Populárne príspevky

Kolekcia ĽÚBIM ŤA

ZOBERPREČ

ZOBERPREČ