Grécky denník 1

pondelok, júla 31, 2017




Milujem leto. Je to jedno z mojich najobľúbenejších ročných období. Prvým je jar. Tú mám najradšej. Možno by bolo na prvom mieste aj to spomínané leto, no to by museli byť teploty do 30 stupňov a vlastne v meste kľudne aj do 25ky. Jedine kde zvládam horúčavy je more. Na ňom som od mala odchovaná. Od mojich 4 rokov sme trávili prázdniny aj v Chorvátsku, pekne na súkromí v dome . Aj preto nemám v obľube organizované dovolenky cez cestovky. Asi dve také sme obsolvovali  už aj s našimi  deťmi a bolo to prvý a posledný raz. Máme radi voľnosť, dobrodružstvo a  dovolenku chápeme ako čas, kedy ani len netušíme koľko je vlastne hodín. Jeme kedy chceme a v neposlednom rade je oddych na súkromí slobodnejší aj pre deti. A viete čo ma na tom ešte teší? To že zapadneme medzi domácich a sledujeme ako žijú. Ráno nakupujeme pečivo v miestnych pekárničkách a kávičkujeme v skrytých kaviarňach v uličkách o ktorých vedia len domorodci a už aj my. Je to kúzelné a keď na to myslím, usmievam sa. Jednoducho rezorty a all inclusive, nie je nič pre nás.
Toto leto sme sa vybrali do Grécka. Boli sme už všelikde ale toto úzmenie sme nemali zatiaľ zmapované Konkrétne sme (keď to píšem, sme ešte tam) na ostrove Lefkada, v meste s rovnakým menom. 2 týždne sme bývali v domčeku so zelenými okenicami, v maličkej čarovnej uličke, kde si krátia cestu motorky a kde je na rohu ulice malá pekáreň. Pred domčekami posedávajú babičky ktorým je vo vnútri teplo. Neviem či je to výhra čo sa týka teploty byť radšej von, ako dnu, ale dajme tomu (smiech).
Strávili sme na tomto čarovnom ostrove celých 14 dní a bolo úžasne. Prvý týždeň nás bolo dokopy 8. Rodina pohromade, sranda a smiech. Výlet  bol takto rodine hromadne zorganizovaný kvôli našej 82 ročnej babke (prababke). Túžila ešte raz vidieť more. No žiaľ tesne pred odchodom nešťastne spadla a skončila s vykĺbeným ramenom. Škoda. Tešili sme sa. Naša babka Ela chodila každú sezónu k moru a do predminulého roka ešte sama. Tento rok si povedala, že pôjde naposledy, že to ešte zmákne. No stalo sa čo sa stalo a asi to tak malo byť. Nevadí. Hlavne nech jej zdravie slúži.
Bolo nám v Lefkade super. Až tak, čo sa mne stáva  pravidelne, že zabudnem na moju reumu a  na ostatné neduhy s ňou spojené a potom ako vždy, dostanem alergiu na slnko.  To, že na to zabúdam je znakom toho, že mi je dobre a že som šťastná, no ale zabudla som na opatrenia, ktoré robím pred tým, ako idem na slnko.  Moja chyba. Ja nie som tip ktorý sa vypeká na slnku. Po prvé ma to nebaví, nehybne ležať a po ďalšie kvôli diagnóze a liekom by som ani nemala. A aj to cítim že to je tak. Nerobí mi to dobre. No jasne že som opálená . To by som tu musela chodiť v skafandri. Takže mám totálne vyhádzaný chrbát a ide ma šľak trafiť. Ešte dobre že to je chrbát kde si na veľa miest nedosiahnem, lebo by som si to sústavne škrabala. Okrem iného ma bolia ramená ako nenormálne, takže s nimi veru pohyb smerom dozadu nehrozí. Takže je to výhoda (smiech cez slzy). Kvôli tomu všetkému poriadne nespím. Ale aby ste si nemysleli že som tu ako za trest. Tieto všetky skutočnosti sú pre mňa klasika. Nič neobvyklé, nič nové pod mojim slnkom. Občas si poviem do kelu, aké to asi je užívať si dovolenku len tak..že nič nebolí, nesvrbí. Povedzte, nie je to nuda? Aké to je? Ja si to už nepamätám. Prisahám (smiech). Ale aj napriek tomu a možno práve preto, som v relax móde a všetko je easy. Tento príspevok som chcela postnúť počas dovolenky, ale signál tu viac menej nieje, ako je a ja sa z toho teším. Z toho že mi internet viac neide ako ide. Teraz žijem realitu. Ja, deti, rodina, leto, prázdniny, žiadne povinnosti. Dovolenka je od slova dovoliť si nikam sa neponáhľať a všetko mať na háku.
Tak  si užívajte slnečné dni, nech už ste v akomkoľvek rozpoložení a kdekoľvek. Leto je krátke, tak si ho nenechajte ujsť.
Pred odchodom do Grécka som chlapcom  zadovážila nových Lemurov a dostali sme k nim ešte ďalších. Vraj ich máme vyvenčiť pri mori. Tak sme urobili!
Mimochodom lemurácke tričká sa najviac hodia na dovolenku kde je milión stupňov. Keď vás priškvarí slnko, alebo máte alergiu, sú úplne top. Voľnejší strih a jemnučký materiál pohladia vaše telo. Ja mám na sebe Mko. 
Jonáško a Jerguško majú na sebe morské potvory. Morského ježka a žraloka. Tých sme vlastne zobrali domov :-) 

PS: ...určite už viete, že všetky lemurácke svietiace radosti nájdete tu.








You Might Also Like

0 komentárov

Populárne príspevky

Kolekcia ĽÚBIM ŤA

ZOBERPREČ

ZOBERPREČ