Na dráte s Kristínou Farkašovou

pondelok, januára 16, 2017

Kristína Farkašová, je medzi nami matkami veľmi obľúbená. Pod prezývkou "Koláčová",  navrhuje vtipné tričká a jej vášňou je písanie. Dcéra úspešných rodičov, herečka, moderátorka a komička. Všestranná sympatická žena, ktorá je v prvom rade mamou šibalskych dvojičiek Matildy a Ely.


A aká je Kristína? Urobte si kávu, dajte nohy na stôl a pokecajte si spolu s nami. 




Si mama činu! Okrem dvojičiek stíhaš písať, moderovať, nakrúcať a všeličo iné. Kde na to všetko berieš energiu?
Ener čo? (smiech) Som mama činu, ale energiu naozaj nemám. Práve som sa dosťažovala svojmu kamarátovi, že som fakt totálne vyhorená a že idem na taký spomalený režim. Snažím sa veľa spať, oddychovať, kým sú dievčence v škôlke, nezblázniť sa z práce. Poodmietala som veľa spoluprác, lebo som si uvedomila, že nevládzem. Čudujem sa,  že som tak dlho vládala. (smiech) Zase na to nabehnem, ale teraz sa po tri a pól roku nonstop starania sa o dievčatá, musím postarať aj o seba. Čo sa nakrúcania týka, odmietla som toho strašne veľa, dokonca aj český film. Dokonca mi tvrdili, že ak neprestanem dojčiť,  prídem o kariéru. A ja som im povedala, že radšej, ako o mlieko. (smiech) Nemala som problém odmietať prácu, pre mňa bola priorita byť čo najviac s dievčatami. Ten čas, zážitky a lásku by mi nikdy nikto nevrátil. 


Pred nedávnom si vydala svoju druhú knihu "Stále som mama." Za pár hodín sa ocitla medzi najpredávanejšími knihami. Ako to prosím ťa robíš? :-)
A čo ja viem? Veď to je nejaká záhada. Fascinujúca! Možno práve ten čas, zážitky a láska, o ktorej tam píšem, je ľuďom sympatická. Nemám problém napísať, že padám na hubu, nemám problém z problému urobiť srandu. Asi majú hlavne mamy radosť, že “v tom” nie sú samé. Chodia mi prekrásne maily od mojich čitateľov a čitateliek a ja len čítam bez dychu s vypleštenými očami. Je to knižka, ktorá nemala tendenciu byť knižkou, sú to len článočky z lásky a potreby psychohygieny. Je to naozaj, je to úprimné. Asi preto. Aj keď, teda Rasťo Piško mi raz povedal, že moju knižku v Martinuse preložil z tretieho miesta na prvé.(smiech) Tak možno to robí on.




Hehe no určite:-) Lebo aj tvoja prvotina "Som mama"  bola veľmi úspešná. Očakávala si to?
Nie. Ani náhodou. Ja som naozaj nemala tendenciu napísať knižku. Len som si tak písala blogy, aby som vyplnila čas medzi dojčeniami, neskôr preto, aby som čo-to zarobila a zároveň nemusela chodiť od dievčat do práce. A potom k nám prišla Gabika Belopotocká z Ikaru a jej sa skrátka nedá protirečiť. A tak bola kniha. Dnes som za to nekonečne vďačná. Nie len preto, že dievky majú tri roky svojho života srandovne zmapované v knižke, ale aj preto, že naše peknosti môžeme šíriť medzi ďalších ľudí. Možno práve to, že som nemala žiadne očakávania, malo svoj podiel na úspechu.



Určite aj preto, lebo si úprimná a nič neprikrášľuješ. A ako rada relaxuješ ? Máš na seba vôbec čas?
Teraz sa snažím po veľmi dlhom a náročnom období čo najviac spať. Vždy som spala poobede s dievčatami a teraz keď sú v škôlke a ja mám len malú možnôstku, chrním. Inak stále niečo píšem. To je pre mňa naozaj veľký relax. Predovšetkým som samú seba vďaka písaniu naučila nerobiť si ťažkú hlavu z vecí, ktoré vyzerajú na prvý pohľad ako problém. Naučila som sa pretransformovať problémy do srandy a získať od nich odstup a nadhľad. To je relaxačné.


Nájdeme na tvojom nočnom stolíku  nejakú rozčítanú knihu?
Bolo niekoľko týchto pokusov. (smiech) Cez leto sa mi podarilo veľa čítať a jedným z mojich novoročných predsavzatí je, opäť začať. Chýba mi to. Musím si na čítanie nájsť viac času.


Matilda a Ela sú prekrásne baby. Aké sú to povahy?
- Absolútne odlišné. Nechápem to. Jediný rozdiel, ktorý som pri nich robila, bola farba bodýčok. Ľúbim ich rovnako, rozprávam sa s nimi rovnako a aj tak sa zdá, že majú spoločných len rodičov. Ono sa to tak celé mení, profilujú sa. Ale tak napríklad Ela je ľaváčka a Matilda praváčka. Jedna si stále “číta”, druhá sa stále parádi. Jedna vie kresliť, druhá sa snaží písať. Neskutočné sú.



Ako sa ich snažíš vychovávať?
S láskou.


 Máš veľmi úspešnú kolekciu tričiek pre deti aj dospelých. (Koláčová).  Ich charakteristickou črtou sú pásiky. No najnovšia kolekcia je o dosť odlišná. Prizvala si si na spoluprácu tatina a tak vznikli nové, jedinečné kúsky, kde pásiky už nie sú dominantný prvok. Už sa ti zunovali?
Áno! Strašne! Už pásikavé veci ani nenosím. Som z toho sama zaskočená, ale asi som sa pásikov prejedla. Alebo to súvisí s nejakou mojou životnou premenou, obdobím. Napriek tomu vždy nejaký pásik niekde byť musí, lebo je to také moje koláčovské poznávacie znamenie. Ocka som oslovila na spoluprácu, lebo milujem jeho kresbičky, dievčatá milujú zvieratká a tak som si povedala…prečo z toho neurobiť kolekciu. Bobo-Koláčová je kolekcia srandovných farebných vecičiek, ktoré môžu perfektne pospájať všetkých, ktorí pospájaní chcú byť. Toto je jeden z mojich nápadov, ktorý mi vždy vyčarí úsmev na tvári. Kolekciu som navyše venovala našej psici Pompi, ktorá tesne pred Vianocami zomrela, takže je tam ešte takéto pozadie. Aj Pompi nájdete medzi zvieratkami.  




Tvojou najcharaktickejšou črtou je obrovský zmysel pre humor. Berieš materstvo a život s nadhľadom. Čo je super! Aj preto ťa dav miluje :-) Vystupuješ dokonca aj v Stand Up Comedy. Čo ťa na tom baví najviac? 
- Je to čistá psychohygiena. Robím to len kvôli sebe. Aby som prežila! (smiech) Materstvo sa snažím brať s nadhľadom, aj situácie mimo materstva, ktoré sú príliš náročné, ale nie vždy to ide. Veďto asi same poznáte. Bola som dosť melancholický typ, ale myslím, že na sebe veľmi makám a naozaj možno zo mňa raz bude láskyplná srandistka. Baví ma rozosmievať ľudí a robiť ich životy príjemnejšími, ale nemajte strach, baví ma aj poplakať si. Občas sa dokonca cítim ako taký klaun. To sú vraj smutní ľudkovia. Preháňam samozrejme. (smiech) Ale skutočne boli situácie kedy som v peknej depôčke musela ísť vystupovať na stand up. A prišla mi tá situácia veľmi absurdná. Ale ako sa tak ľudia smiali, depôčka odišla. Je to terapia. Zábava, adrenalín. Hobby a navyše aj práca. Je to skrátka paráda.



Máš nové vlasy. Vyzeráš úžasne! Musíš mať v sebe veľkú odvahu, pre tak radikálnu zmenu. Cítiš sa lepšie ako bruneta? Predsa len, celé Slovensko ťa pozná ako ryšavku. 
To sú moje naozajstné vlasy, ktoré som od svojich šestnástich rokov nevidela. Cítim sa rozhodne lepšie. Pre tú zmenu som sa rozhodla pred letom, kedy som chcela s dievčatami veľa cestovať a nechcelo sa mi riešiť kaderníčku. A potom som si na naozajstnú seba tak zvykla, že si neviem predstaviť, že by som sa vrátila k ryšavej. Tým, že ani veľmi netočím, nepotrebujem sa hrať na žiadne famme fatale, môžem byť viac ja. Naozaj som si za posledné roky prešla veľkou vnútornou zmenou a prestalo ma baviť pútať na seba pozornosť. Za ryšavou sa každý otočil. Mne stačí, keď sa za mnou otočia dievčatá, keď na ne už dvestýkrát zakričím. (smiech) Niektorí ľudia tvrdia, že som stratila iskru. Ale tí ľudia, ktorí ma naozaj poznajú vedia, že ja tú iskru mám niekde úplne inde, ako vo farbe vlasov. 


A ofina! Máš ofinu! Pôsobí to veľmi sexi. Neprekáža ti? Hlavne teraz keď obliekaš knedle do 150. vrstiev, keď idú von. Toto na zime my nemáme rady. Človek aby sa po tejto činnosti šiel prezliecť. :-)
Och, no ďakujem. Dávno mi žiadne spolumatky nepovedali, že som sexi. (smiech) Nevadí mi. Je to super. Je to účes, netreba špekulovať. A ak má ofina problém, dievčatá majú milióny pukačiek. Ak nepožičajú, mám tri čiapky. Čiapka je veľká kamoška každej matky!

A čo ti budeme klamať? Pekná si a hotovo! A to, že máš ešte aj dokonalú postavu, to je už škandál! Len nám nehovor, že pre to nič nerobíš:-) Teda okrem toho, že v si v lete s knedľami stále kolobežkovala. V zime sa sánkujete?
Nie, žerieme. (smiech) Naozaj nerobím. Mám dobrú genetiku, čím by som sa rada takto verejne poďakovala rodičom. Ak by som musela držať diéty a cvičiť, tak ma už fakt šľahne. Ale plánujem sa vrátiť k jóge a aspoň trošku behať. Už sa blížim k veku, kedy by som sa mala o svoje telo začať starať, aby potom nebolo neskoro. A začala som sa venovať vzdušnej akrobacii.


Pred Vianocami si mala na sebe bohovské šaty. Tie červené, kárované. V "Postav dom zasaď strom" sme ich na tebe videli. Odkiaľ sú? Vyzerala si v nich totiž úžasne. Čo by mala mať podľa teba každá žena doma v skrini? Aký kúsok oblečenia?
No odkiaľ? Z Lindexu predsa. Som jednou zo slovenských tvárí značky Lindex, ktorá ma nie len oblieka, ale aj pomáha a obdarúva moje fanúšičky a fanúšičťatá, ktorá ma spojila s úžasnými ľuďmi, ktorá mi plní moje švédske milované sny. Je to spolupráca, ktorú si nekonečne vážim a ktorá sa vlastne zo spolupráce zmenila na veľmi vzácne priateľstvá. Čo by mala mať žena v skrini? Sukne. Ja sa už pár rokov učím byť ženou a sukne mi v tom pomáhajú. Nie každá žena vie byť ženou, no ja objavujem ženské svety, aj vďaka mojim dievčatám a je to prekvapujúco čarovné. Inak mám asi viac teplákov, ale sukne nosím s novým ženským pocitom.


Keby si si mohla vybrať krajinu okrem Slovenska, kde by si mohla žiť, ktorá by to bola? 
V lete Švédsko, inak možno Španielsko. Alebo nejaká iná krajina pri mori. 


A čo ty a kamošky? Potrebuješ ich mať vo svojom živote veľa, alebo ti stačí len jedna spriaznená duša?  
Ešte donedávna som mala okolo seba len kamošov. Ženy som okolo seba nikdy moc nemala. Odkedy som mamou, trochu sa mi okruh priateľov upravil na okruh priateliek, nakoľko som s inými mamami trávila veľa času. A asi to súvisí aj s tým hľadaním ženskosti. Zistila som, že ženy potrebujem. Tie dve, čo mi tu teraz vedľa spia sú moje najlepšie kamarátky, ale okrem nich mám ešte niekoľko zázračných bytostí. Napríklad nás chodí desať žien lietať. Teda…chodíme spolu na vzdušnú akrobaciu.  Smejeme sa, že chodíme klábosiť a popri tom cvičíme, aby to nebolo také prvoplánové.   Mám však aj veľmi blízke priateľky, ktoré si veľmi vážim. Ktoré sú moje spriaznené duše. Mám okolo seba úžasných ľudí. Aj ľudky. (smiech)


Je otázka, na ktorú si nikdy neodpovedala a veľmi by si chcela? My ti ju rady položíme :-)
Položte. (smiech)





Kristína je prekrásna žena s úprimným a nežným srdcom. Matka, ktorá svojim humorom rozosmieva celé Slovensko. Je inšpiráciou pre všetky ženy v tom, že sa netreba brať veľmi vážne a že materstvo je s humorom krajšie.


My dve matky Ti milá Kristína, veľmi fandíme. Prajeme ti, nech ťa hreje láska, nech je tvoja rodina zdravá a nech naďalej prinášaš ľudom slnko do života.

Ďakujeme


Barby a Mimi







You Might Also Like

0 komentárov

Populárne príspevky

Kolekcia ĽÚBIM ŤA

ZOBERPREČ

ZOBERPREČ