Na dráte Peter Makranský

nedeľa, marca 04, 2018

Peter Makranský je mladý herec, ktorý miluje svoju prácu, zdravý životný štýl a najviac zo všetkého svoju rodinu. Pred nedávnom sa z neho stal dvojnásobný otec. K rozkošnej dcére Sárinke, pribudol synček Marko.


                         Uvarte si teplú kávičku, vyložte si nohy na stôl a pokecajte si spolu s nami.




Všetci tvoji blízki a známi ťa volajú Makro. Oslovuje ťa vôbec niekto tvojím vlastným menom?
- Hovoria mi Makro. Reagujem na to. Už som to viackrát spomínal, že ma tak nazval pán režisér Jozef Bednárik, pri skúšaní muzikálu Oliver Twist. Mal som vtedy 10 rokov. Peter, Peťko mi hovorí asi už len mamka. :) Babka mi hovorievala Petrík. A doma si s manželkou Peťkou hovoríme kocúr. Aj ona je kocúr, aj ja som kocúr. :) Ale pokojne ma všetci volajte Makro.

Si úspešný mladý herec. Pochádzaš z Prešova a v Košiciach si vyštudoval konzervatórium. Čo ťa zaviedlo do Bratislavy, bolo to štúdium?
- Ďakujem. :) Som východniar. Narodený v Prešove, kde som aj vyrastal. Študoval som hudobnodramatický odbor v Košiciach. Do hlavného mesta som prišiel vyskúšať konkurz do divadla Nová Scéna, keďže je to jediné muzikálové divadlo na Slovensku. A som tu už 10 rokov. Okrem herectva sa venujem aj spevu. Ale 5-6 ročník konzervatória som si dokončil až v Bratislave, prednedávnom. :)


Najčastejšie ťa môžeme vidieť v divadle. Hráš vo všetkých veľkých trhákoch, ako Rómeo a Júlia (kde si Rómeo),  no vidieť ťa môžeme aj v hre Iago, či Mačky. Ktorá rola je ti srdcu najbližšia?
- Som vďačný za príležitosti a pestrosť repertoáru, ktorý hrám. Mám rád všetky role, aj tie, ktoré nehrám. Hrám hlavné postavy i malé, nenápadné role. Každá má svoje čaro, každá je dôležitá, ako napokon všetko v živote...


Okrem divadla sa venuješ aj dabingu. Najčastejšie ťa obsadzujú do  rozprávok. Musíme sa priznať, že veľmi často tvoj hlas spoznávame. Vilka v Včielke Maji  zvládaš úžasne. Ako sa ti dabujú rozprávkové postavičky? Určite to musí byť náročnejšie ako dabovať dospelého herca, že?
- Dabing je veľmi zaujímavá práca. Začal som dabovať ešte na východze :) počas štúdia. Mojím prvým dabingovým učiteľom bol Peter Rašev. Zo začiatku to bola makačka, chcel a musel som sa to naučiť aby som sa uživil. Dnes dabujem, keď momentálne nehrám v divadle predstavenie. Sadli mi aj detské rozprávkové postavičky ako je včielka Vilko, Bux Bunny, Leonardo v Ninja.... Je to sranda. :)

Vyspal si sa dnes dobre? Si už predsa len otecko dvoch nádherných detičiek Sárinky (4 roky) a Marka (5 mesiacov) a dobre vieme, ako to je s deťmi. (smiech) 

- Spánku je teraz pomenej, ale zvykli sme si. :) Deti sú zázrak, niečo neuveriteľné. Teším sa a ďakujem, že to máme pestré a že sú zdravé a krásne. Je to zvláštna energia, ktorá sa z nenazdajky objaví, keď je človek-rodič úplne unavený. Nejako to funguje. Obdivujem a klaniam sa poslaniu Matka, to by som nedal. Ste veľmi silné, Matky! Ďakujem Vám.


Máš nádhernú manželku Peťku, ktorá v roku 2008 vyhrala titul Miss Tip. Iskra prebehla na skúške  muzikálu Fontána pre Zuzanu. Poznal si Peťku už skôr, alebo vás spojilo až divadlo?
- S Peťkou (kocúrom) sa poznáme už 1000 rokov. Proste sme sa stretli a boli sme. A sme... Je krásna, stále záhadná a milujúca. Esenciálna žena- bytosť. Mám ju rád, asi si ju nechám. (smiech)
Áno, obaja žijeme umením, divadlom, hudbou. Spoznali sme sa na javisku.



To, že ste si súdení  nasvedčuje aj to, že v rovnaký deň oslavujete nie len meniny, ale aj narodeniny. Je to medzi pármi veľmi nezvyčajné a ojedinelé, takáto dokonalá zhoda. (smiech) Pripravujete sa na vaše dni nejako špeciálne?
- Narodili sme sa v jeden deň, aj meniny oslavujeme spolu. Presne tak, dokonalá zhoda. (smiech)



Sárinka je veľka škôlkarka. Ako prijala úlohu veľkej sestry? Pomáha doma s opaterou bračeka?
- Sárka je veľká sestrička a túto úlohu zvláda famózne. Nepostrehli sme žiaden problém. 

A čo ty? Aký si otec?

- Som šťastný otec. Rád sa starám a vychovávam. Aj seba. (smiech) Otec by mal byť milujúci ale aj prísny a spravodlivý ochranca rodiny. Mal by byť VZOROM. Takže mám čo robiť, cieľ je zdá sa nedosiahnuteľný. (smiech)



Nielenže si herec  a dabingový herec, ale pôsobíš aj ako spevák . Máš kapelu, v ktorej spieva aj Mirka Partlová. Kedy to všetko stíhaš?
- Všetko sa dá zvládať, keď to človeka baví, napĺňa a robí to s láskou. Keď cítim, že niečo nechcem robiť, tak to nerobím. Keď je niečoho veľa, uberiem. Netreba byť otrokom práce. Treba robiť radšej menej, ale poriadne. V minulosti som sa už popálil...




  Ako najradšej relaxuješ? Oddýchneš si doma pri povinnostiach s deťmi, alebo potrebuješ totálny pokoj a ticho?
- Snažím sa relaxovať prácou aj všetkým, čo práve robím. Ale do frasa, nejde to vždy. :) Najradšej relaxujem športom, jogou, varením, knihou, filmom, wellnesom a zbožňujem byť v prírode. Mám rád ticho a samotu, pokoj. Snažím sa nájsť si takú chvíľku každý deň, každý život.....

Ďakujeme





You Might Also Like

0 komentárov

Populárne príspevky

Kolekcia ĽÚBIM ŤA

ZOBERPREČ

ZOBERPREČ