Na dráte Littlehipster

pondelok, mája 15, 2017


Za obľúbeným obchodíkom Little Hipster stojí Iveta Budayová. Sympatická mamina dvoch detí, ktorá sa po materskej rozhodla, že jej život sa uberie iným smerom. Milé, ústretové a usmievavé žieňa, ktoré okrem svojej rodiny miluje aj dánsky dizajn.

 A aká je Iveta? Urobte si kávu, vyložte nohy na stôl a pokecajte si spolu s nami.


Ivetka, ako sa máš? Aj tebe tak chýba už letné slnko? Nám veľmi!
- Áno. :-) Najradšej mám slnečné jarné dni a lenivé leto.                                                      

Máš dve deti. Bolo to práve materstvo, ktoré ťa ovplyvnilo v tom, že si sa rozhodla ísť inou cestou a už si sa nevrátila do minulého zamestnania. Čo bol ten hlavný impulz?
- Pravdupovediac, stalo sa to, čo zažilo veľa žien po materskej. Na mojom mieste v práci už bol niekto iný. V medzinárodných korporáciách sa to stáva. Tak som premýšľala, čo ďalej. Mala som malú dcérku, chceli sme druhé dieťa. S manželom sme premýšľali, ako ďalej. Keďže som vyštudovala na francúzskom bilingválnom gymnáziu, v každom zamestnaní som prekladala a tlmočila. Prišli sme na to, že  prekladateľstvo bude najideálnejším riešením. Pridala som k tomu obchod. Ten som vyštudovala a pracovala som v medzinárodnom prostredí veľa rokov. Avšak tu bola výhoda v tom, že som mohla pracovať z domu, popri dieťati.                                                                                                  
Svojou šikovnosťou a odhodlaním si získala zastúpenie rôznych detských značiek pre Slovensko. No nie sú to bežné konfekcie. V čom sú iné?
- Ide o dánske značky, ktoré patria do rodinnej firmy. Založená bola už v roku 1965. Jej zakladateľ precestoval Čínu, Hong Kong, Indiu, Bangladéš a vybral fabriky, kde sa potom vyrábalo oblečenie podľa jeho návrhov a požiadaviek. Dodnes tam má firma svojich zamestnancov, ktorí dohliadajú na kvalitu. Zaujímavé je aj to, že spoločnosť trvá na dodržiavaní ľudských práv. Ide o fair - trade výrobu v rodinnej fabrike. Znie to zvláštne, ale je to tak. Rodinná firma podporuje rodinnú firmu. Tieto značky sú  skvelou odpoveďou pre tých, ktorí hľadajú udržateľnú módu, pretože jednotlivé oblečenie môže ponosiť viacero detí. Držia farbu a najmä tvar.


Po druhej materskej si si otvorila aj eshop so značkami, ktoré ponúkaš aj ako veľkoobchod. Prečo?
 - Internetový obchod bol logickým spôsobom, ako využiť čas, ktorý mi vznikol po synovom nástupe do škôlky a zároveň ma posunul na ďalší level predaja. Umožňuje mi priamo komunikovať so zákazníkom.

Fixioni, Small rags, En*fant, sú značky, ktoré nie sú prečačkané. Majú jednoduché línie, neutrálne farby, žiadne "kikiriki" vzory. Aké plusy v nich ešte vidíš? 
- Všetky tri značky patria do skupiny Utoft Kids Group. Spoločné majú to, že ich navrhujú dánske dizajnérky a používajú originálne ilustrácie dánskej ilustrátorky Lene Rix. Každá kolekcia rozpráva nejaký príbeh. Obzvlášť En*Fant je o rozprávkovom svete zvieratiek. Okrem toho Fixoni má špeciálnu kolekciu pre predčasne narodené detičky z organickej bavlny. Sama viem, aké to je, keď Vám povedia, že si môžete drobčeka zobrať domov. Ale ako keď má 2 kilá a potrebuje veľkosť 44. No kde to kúpite? My tieto čísla máme práve preto vždy na sklade.


Máš medzi nimi svoju najobľúbenejšiu? 
- U mňa sa to vyvíja postupne s vekom mojich detí. Ako bábätká nosili Fixoni, postupne sme prešli na Small Rags a teraz objavujeme En*Fant. Najmä topánky máme veľmi radi. Tie sú kožené, ale ľahké a ohybné. A gumáky sú úplne moja srdcovka.                                             


Tvoja dcéra Terezka má 9 a syn Miško 5 rokov. Vieš im ešte kúpiť oblečenie bez toho aby protestovali? Majú na módu určite už svoj názor. 
- Áno, majú svoj pohľad na svet. No často ma príjemne prekvapia svojím výberom. Snažím sa im vštepovať základy toho, čo sa k sebe hodí. Miškovi vyberám vždy ja a väčšinou to nerieši. Terezke niekedy len poradím. No mám pocit, že to ani veľmi nie je potrebné.


 Pomáhajú ti s eshopom, či radšej sa venujú domácim prácam? (smiech)
- Ako všetky deti, chcú vidieť, kde ich rodičia pracujú. Naše deti to majú trošku inak, rady ma vidia nepracovať. (smiech) Miško so mnou chodil ako bábätko všade. Zvládli sme spolu všetky prezentácie pre predajne. Postupne ako rástol mi začal pomáhať s balením krabíc, s novým tovarom. Obidvaja ho potom so mnou veľmi radi nosia do predajní v Bratislave. Terezka mi pomáha pripravovať kolekcie na prezentácie. Musím ich však pochváliť, že rady pomáhajú aj doma. Keď sa im chce. (smiech)

Ivi veď ty máš zázračné deti! (smiech) Už aj na Slovensku sa začalo hovoriť o tzv. udržateľnej móde. Čo si pod tým máme predstaviť? Vysvetli nám to všetkým pekne po lopate. 
-Udržateľná móda je jednoducho povedané to, že kupujme menej, ale kvalitne. Ak si kúpime kvalitné tričko, nerozpadne sa po pár praniach a nemusíme ho vyhodiť. Môžeme ho nosiť rok, dva, tri. Prípadne ho posunieme sestre, kamarátke, alebo predáme na bazári. Je všeobecne známe, že textilný priemysel produkuje veľké množstvo odpadu, ktoré práve takýmto spôsobom môžeme znížiť. Takže tým všetkým šetríme životné prostredie.         

Pre detské (nielen) oblečenie je dôležité aj to, kde prebieha výroba a čo všetko sa deje s jedným tričkom, kým sa dostane do predaja. Zaujímajú sa o to ľudia vôbec?
- Myslím, že postupne sa zväčšuje počet ľudí, ktorí sa zaujímajú o to, kde a ako bolo vyrobené to, čo majú na sebe, priamo na koži. Tak isto, ako sa viac zaujímajú o to, čo jedia. Napomáha tomu osveta, ktorá prebieha na Slovensku aj vo svete.


A čo ty, tiež nakupuješ na seba oblečenie v podobnom duchu?
- Áno, aj keď aj ja veľmi ťažko odolávam výpredajom, asi ako každá žena. (smiech)

Mnoho mám si povie, že na takéto oblečenie nemá financie. Je to drahé, že si to jednoducho nemôže dovoliť. Čo je žiaľ, veľakrát aj krutá realita. Alebo je to skôr len vec priorít? Netúžiť po tom, aby malo dieťa veľa nekvalitného oblečenia a skôr sa zamerať na kvalitu aj keď kvantina bude menšia? 
- Samozrejme, že finančná situácia nedovolí každému kúpiť pre svoje dieťa oblečenie, ktoré je drahšie. No na druhej strane je fajn prepočítať si to. Môžem kúpiť 5 tričiek po 8 EUR, z toho 2 vyhodím, lebo sa zničia. Alebo môžem kúpiť 2 tričká po 15 EUR, ale môžem ich stále dokola prať a obe po polroku predám za polovičnú cenu. Tak čo je finančne výhodnejšie?

Okrem manažovania veľkoobchodu, eshopu si aj súdna prekladateľka. Zvládaš všetko ľavou zadnou? (smiech)
- Jasné! (smiech) Ale nie, vážne. Sú dni, kedy to ide v pohode a sú dni, kedy nič nestíham, chytá ma panika, pracujem od skorého rána, bežím pre deti do školy a večer pokračujem do jednej-druhej v noci. Vtedy si po pár dňoch poviem stop. Vypnem všetko, dám si na terase kávu, pozerám na oblohu, na kvety, zresetujem hlavu. Následne si spíšem priority, spomalím. Časom som zistila, že mi nič neutečie. Keď na to človek príde, zrazu začne všetko stíhať.

Čo je pre teba vo svojich pracovných činnostiach najťažšie? Hovorí sa, že najviac energie uberá človeku práca s ľudmi. Ale nedá sa vyhovieť každému, že?               -
- Nedá sa vyhovieť každému, to je veľká pravda! Je potrebné na to myslieť denno-denne. Stáva sa, že si zákazníci neprevezmú zásielky na pošte. Veď nevadí, že ja platím poštovné dvakrát. (smiech) Na druhej strane som veľmi vďačná za to, že máme veľa verných zákazníkov, ktorí sa k nám vracajú, posielajú fotky svojich detí a dovolia nám ich zdieľať. Tešíme sa, že sú spokojní s oblečením, že deti ho rady nosia. Sami nám odporúčajú, do ktorých predajní ponúknuť naše značky a keď sa dohodneme, všetky tri strany sú spokojné. Obchodík, zákazník, aj ja. To je to, čo ma posúva dopredu. Vtedy cítim, že to má zmysel. 

Si žena, mama a aj manželka. Tri v jednom. (smiech) Ako najradšej oddychuješ? Športom, vo vani, alebo si rada prečítaš dobrú knihu? Či máš nebodaj nejaký tajný recept na relax?   
- Najradšej čítam časopis alebo knihu na lehátku na terase, potom trošku porobím okolo záhrady. A keď môžem, veľmi rada idem do divadla.                                                                  
                                            

Čoskoro tu bude leto. Aj keď to vyzerá tak, že toho roku asi ani nebude. (smiech) Máte ako rodina obľúbenú prázdninovú destináciu?
- Na leto sa veľmi tešíme. Striedame Španielsko a Taliansko, ktoré tento rok vyhralo. Milujem ich úžasné jedlo, teplé more, skvelú zmrzlinu a samozrejme ich históriu. A chystáme sa na pár dní aj do Zuberca trošku turistikovať. Okrem toho vždy v lete podnikáme s deťmi krátke jednodňové výlety. Sama som zvedavá, čo tento rok vymyslíme.

Ivetka, kedy sa cítiš byť najviac šťastnou?
-Najšťastnejšia som, keď sme celá rodina spolu - vrátane mojej sestry, brata, ich rodín. Obedujeme a všetci naraz rozprávame, deti pobehujú. Vtedy ten život tak krásne pulzuje a cítiť radosť v každom z nás zo spoločne stráveného času.                                                       


Veľa skvelých nápadov pochádza z doby, keď je žena na materskej dovolenke. Na Ivetke cítiť v každom jej slove, že sa vybrala skvelou cestou. Je pokorná, šťastná a vďačná za to, čo má. Je vidieť, že má okolo seba skvelých ľudí a rodinu, ktorá ju vo všetkom podporuje. To je pre prácu každej ženy to najdôležitejšie. Mať rameno, o ktoré sa môže kedykoľvek oprieť. Ivetka je spokojná, vyrovnaná žena, ktorá rozdáva navôkol pozitívnu energiu. Človek má taký život, aký si ho zariadi. A Ivetka si ho zariadila skvelo! :-)

Ak chcete nakúpiť v Littlehipstershop, nech sa páči TU

Ďakujeme.


You Might Also Like

0 komentárov

Populárne príspevky

Kolekcia ĽÚBIM ŤA

ZOBERPREČ

ZOBERPREČ