Vianočný špeciál s Dorota&Greta

piatok, decembra 09, 2016

Určite poznáte jeden z najsledovanejších detských blogov Dorota&Greta. Píše ho sympatická Miška Grešková. Mama dvoch krásnych dievčatiek, Dorotky a Grétky.  Jej úprimné slová a krásne fotky musia každého chytiť za srdce. Miluje módu, nepropaguje na blogu niečo, čo by si sama nekúpila, vyštudovala politológiu a  prostredníctvom blogovania sa jej otvorili dvere, o ktorých sa jej ani nesnívalo.

 A ako vníma vianočnú atmosféru Miška? Urobte si kávu, dajte nohy na stôl a pokecajte si spolu s nami.




Miška si krásna éterická žena. Popieraš fakt, že mužom sa vraj páčia len dlhovlásky. Čo ale teda vôbec nie je pravda. Pôsobíš ako Francúzska, vždy tip top zladená s nepriehľadnuteľným šarmom a noblesou. Byť ženou je krásne. Čo sa ti na sebe samej páči?
-Wau, toľko superlatív som na svoju osobu už dávno nepočula.To ste mi akú ťažkú otázku dali hneď na úvod :-)  Ja ani sama neviem, ja som  typ, že sa mi skôr veci na mne nepáčia.Viem že to nie správne. Môžem na sebe vyzdvihnúť ale môj optimizmus..

Ten je na tebe nákazlivý. Keby si mala teraz zapnuté rádio, aká pesnička by ťa potešila ? Úplne ťa vidíme, ako si doma pred zrkadlom rada tancuješ :-)
- Máte u mňa kamery? Hahaha...ja som v tomto úplný blázon a robia to aj moje deti. Ale nie je to pred zrkadlom, je to len také bezprízorné skákanie po obývačke alebo pri kuchynskej linke. A ktorá pieseň ma roztancuje? Napr.Jazda od Kaliho (to ale bez detí) alebo Lambada, tú milujem od svojich 6rokov.

Doma máš dve rozkošné parádnice. Bol to tvoj sen byť mamou, alebo to prišlo prirodzene a ani nevieš ako?

- Vždy som chcela byť mamou. Od malička som mala rada deti, nevedela som sa na ne vynadívať, nasýtiť sa ich vône.
 


Už za pár dní tu máme Vianoce. Patria k jednému z najkrajších období v roku. Mala si ako dieťa tie svoje "vysnívané"?

Hmm, ja si Vianoce spájam s rodinou...s ničím iným, ani  s jedlom, ani darčekami. Pamätám si ako sme chodievali k dedkovi, babke, sesterniciam, krstným a tetám. Milovala som to. Prvý rok, keď sme boli spolu s manželom a ja som netrávila sviatky tradičnými návštevami ,volala mama od tety, chceli ma všetci pozdraviť v telefóne. A ja som vtedy strašne plakala, že tam nie som s nimi. Dnes, keď mám deti, už síce neplačem, ale návštevy musia byť. To sú pre mňa Vianoce a chcem, aby si také pamätali aj moje deti.

Ako vyzerá Váš typický štedrovečerný deň?

 -Na raňajky vianočka s maslom a kakao. Rozprávky ...vianočné koledy...manžel ide s deťmi pre betlehemské svetlo a ja varím...už len ako to píšem, sa mi tisnú slzy do očí.Ja milujem Vianoce a všetku nádhernú atmosféru. Pri štedrej večeri potom poďakujeme za celý rok, povieme si za čo sme najviac vďační.. Spomenieme si na tých,čo tu nie sú s nami, pomodlíme sa ....po večeri sa skrývame pred Ježiškom, aby priniesol darčeky :)


Čakanie na Ježiška má kúzelnú atmosféru. Je to nádherná a výnimočná chvíľa, ktorá si zaslúži viac ako len tepláky. Obliekate sa k vianočnému stolu inak ako v bežné dni? 
-Och áno, je to slávnostný deň a tak k nemu aj pristupujeme. Šaty, učesané vlásky...ja si dokonca aj nechty nalakujem.


Vianoce patria deťom. My dve sa najviac tešíme na tie rozžiarené očká našich detí. Určte aj ty.

- Neviem si predstaviť krajší pohľad ako sú rozžiarené očká detí pri vianočnom stromčeku. Aspoň na Vianoce by malo byť každé dieťa šťastné.

Máš pozitívny vzťah aj k zariaďovaniu interiéru. Doma to máte krásne. Prispôsobuješ váš domov adventnému obdobiu?
- Nič prehnané nerobím, len tak, aby to prežilo pri deťoch do Vianoc, a aby mali pocit, že je vianočné obdobie aj doma.

Dorotka a Grétka sú už obe škôlkárky. Aj teba tak dojímajú detské vianočné besiedky ? 

- Och ja som hrozná. Medzi mnou a mojim bratom je rozdiel 10 rokov, na jeho prvej vianočnej besiedke som mala 14 a celú som ju preplakala.Už len keď som ho videla, ako tam stojí a veľmi sa sústredí a snaží sa. Viete si teda predstaviť, čo robím na vianočných besiedkach svojich dievčat:-D Už som sa síce trochu vycvičila, ale tú "guču" z hrdla dostať neviem. Dojíma ma tá obrovská snaha a pocit zodpovednosti, ktorý im vidím na tvári.

Nie si vôbec hrozná. Sme na tom podobne :-) Toto obdobie je čarovné aj na fotografovanie. Samé ligotavé veci a svetielka. Fotila si vždy, alebo táto vášeň prišla, až keď si sa stala mamou?

Prišla som k tomu cez manžela, on nás stále fotil. Tak to len tak prirodzene preskočilo na mňa.

Obľubuješ a rada podporuješ slovenskú tvorbu a veľmi rada o nej píšeš. Na Slovensku je veľa šikovných rúk, ktoré robia krásne veci. Keby ti niekto mal darovať vianočný darček od nejakej slovenskej značky, čo by si si priala?

- Potešilo by ma niečo od KURA designPUOJD a tiež sa mi páči NOVESTA.


Mnohí ľudia si myslí, že blogovanie je jednoduché a pritom je za tým veľmi veľa roboty a veľakrát aj prebdených nocí, však?

Už to nie je také ako na začiatku, ale je to veľa roboty.... Hlavne, ak si sama na seba náročná.

Za každou ženou, mamou, ktorá niečo robí aj popri materstve, vždy stojí muž, ktorý ju v jej činnostiach podporuje. Aj ty máš takého svojho pána "božského" doma?  Viete si nájsť v tejto hektickej dobe a práci čas aj sami na seba?

Mám. Osudového.Vnáša mi do môjho bláznivého, trochu chaotického života, veľkú dávku poriadku a reality. Ale áno, vieme si nájsť čas na seba, aj keď ho nie je až tak veľa. Pre oboch je rodina priorita a všetky voľné chvíle sa snažíme byť spolu.

Máš vo svojom živote blízku priateľku, ktorú máš rada? Berieš ju už skôr ako rodinu, ktorú by si kľudne privítala pri vianočnej kapustnici?
Ja všetky moje kamošky rada privítam pri vianočnej kapustnici. Nie je ich až tak veľa, ale sú blízke. Niektoré mám ešte zo školy a niektoré mi prišli do života vďaka blogovaniu. 


Vianoce nie sú o darčekoch. Vianoce sú o emócii. O radosti a šťastí.  Keď je človek vo svojom vnútri pozitívne nastavený, nerozčúli ho žiadna vianočná reklama a nepodľahne vianočnému zhonu. Máš nejaké vianočné posolstvo, ktoré by si zapriala ľuďom a obzvlášť matkám?

"Milý Ježiško, já vím, starí ludý už málo píšu Ježiškovi, skór sa k nemu mollá. Ale já ty predsa len neská stem napísat pár rádkov.
Volám sa Katarína Kolníková, budem mat osemdesát rokov, a teda som sa Tvojím pričineným dožila požehnaného veku. Báraj mi nohy neslúža, hlava mi slúži dobre,za čo Ty stem podakuvat osobitne. Teda vím čosik o živote. Ale Ty víš vácej. Ty víš šecko. Ježiško, kopu rokov som robila pestúnku v materskej školke, ale aj som chodyla po javiskových deskách, aby som spolu s naším dyvallom ludý vácej potešila, jako postrašila.
A preto Ta stem poprosit o to, aby tu aj na budúci rok bolo vácej takých, čo ludý potešá, jako tých, čo ludý zesmutná. A též daj, milý Ježiško, nech sú tu zasek a na furt dety a stromy zdravé, voda pitná a vzduch na dýchaný. A nech je tu medzi nama o čosi menej závistlivcov a chamtyvcov, ale za to vácej tých šikovných, múdrych, a ked sa poštastý aj vtypných ludý. Teda - nech je to tu na budúci rok o čosi fungujúcejšé, vonavejšé a luckejšé.
Tak nám pri tom pomáhaj. A ver mi, Ježiško, čosik pre to urobím aj já."


Ďakujeme 

ŠŤASTNÉ A VESELÉ !

Barby a Mimi












You Might Also Like

0 komentárov

Populárne príspevky

Kolekcia ĽÚBIM ŤA

ZOBERPREČ

ZOBERPREČ